Een beetje licht in de tunnel…

Een beetje licht in de tunnel…

Net voor Pasen, alweer enige weken geleden, schreef ik in mijn blog “Business as UN-usual” hoe we alle zeilen bij moesten zetten om reizigers en groepen te repatriëren, om te boeken of te verplaatsen.

Inmiddels ligt dat grotendeels achter ons en zijn onze teams van UNIGLOBE Alliance Travel en goMICE, zich gaan richten op de toekomst. Een toekomst die (in ieder geval voorlopig) anders zal zijn dan we gewend zijn. De richtlijnen kunnen we in Nederland dan ook dromen en toch zijn er ook vaak wat onduidelijkheden. Deze onduidelijkheden over het reizen zullen we zo veel mogelijk wegnemen de komende tijd.

Zelf reed ik onlangs langs Schiphol en zag daar die hele mooie blauw/witte vloot geparkeerd staan, glanzend in de zon, wachtend tot al die mooie vogels weer the air in mogen. Een zeer aangrijpend plaatje, het pakte me, brok in mijn keel. Maar mijn gedachten gingen daardoor ook meteen weer uit naar de mensen die door Corona geraakt zijn of worden, dierbaren verliezen en alles waar we allemaal mogelijk nog mee te maken krijgen…..!

Op weg naar een geleidelijke “unlock”

Toch draait ook nu de wereld door! Al onze teams zijn druk om processen verder te verbeteren, maar vooral ook om onze klanten heel goed te blijven voorzien van actuele informatie. Graag houden wij u met onze blogs, posts en nieuwsbrieven zoveel mogelijk op de hoogte over de geleidelijke ‘unlock’ waar we ons (en met ons vele andere landen) momenteel in bevinden. Zo zullen we op regelmatige basis een bestand publiceren waarin u met één druk op de knop kunt zien wat de actuele mogelijkheden danwel restricties zijn per airline en land.

Op dit moment komen er weer voorzichtig een aantal nieuwe reisaanvragen bij ons binnen en daar snakken we natuurlijk naar, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat we alle richtlijnen en adviezen volgen en het virus niet weer op laten laaien.

Bedrijven staan te trappelen

Is er dan toch ook een beetje licht in de tunnel? Er lijkt weer wat vertrouwen te ontstaan, in ieder geval onder onze klanten. Klanten polsen ons voorzichtig over de mogelijkheden om weer op (zaken)reis te gaan per juni en de komende maanden en met heel veel energie proberen onze teams al die vragen te beantwoorden danwel reizen in te boeken voor de komende maanden.

Verder vernemen we vanuit meerdere MKB-klanten dat er dringend weer gereisd moet gaan worden, om hun business levensvatbaar te laten blijven en we proberen deze klanten zo goed mogelijk te antwoorden, aan de hand van alle restricties en voorwaarden.

Ook binnen goMICE komen weer wat aanvragen binnen. Klanten, ook die het wat moeilijker hebben, melden zich momenteel bij ons om te kijken naar mogelijkheden rondom reizen en evenementen. Wat kan wel, wat kan niet en hoe dat op de beste manier vorm te geven. Lees hierover ook meer in ons Blog “5 tips voor het nieuwe zakelijke ontmoeten”

Het (tijdelijke) nieuwe zakelijk reizen en ontmoeten

Vanaf juni wordt er door de meeste airlines weer opgeschaald, zoals Transavia, Lufthansa, Delta airlines en ook KLM. Verder heeft KLM ons tijdens één van de meetings met hen laten weten dat ze koersen op een 50% capaciteit vloot vanaf kwartaal 3, uiteraard onder voorbehoud dat de “unlocks” per land door zullen zetten. Ook zij zien binnen het MKB een dringende behoefte om weer op reis te gaan, meer nog dan binnen grotere bedrijven. De grotere bedrijven volgen dan vaak na enkele weken, soms na een paar maanden weer.

Al met al zal het voorlopig wennen blijven aan de (voorlopig) nieuwe situatie en zullen we moeten dealen met de maatregelen en restricties. Positief als ik altijd ingesteld ben, kijk ik liever naar de mogelijkheden en kansen. Samen sterk en op naar meer licht in de tunnel, voor iedereen, primair op het gebied van gezondheid, maar zeker ook op economisch gebied. Wij staan voor u klaar! Altijd.

Namens de teams UNIGLOBE Alliance Travel en goMICE en directie,

Anita van Maanen

Click to Hide Advanced Floating Content