Travel Portal

Hulp nodig? Onze Business Travel Consultants helpen u graag verder.

Welkom op de Travel Portal van Avans Hogeschool!

Alles met betrekking tot je zakenreis

Loopt u tegen een bepaalde vraag aan of kunt u wat extra hulp en informatie gebruiken met betrekking tot het boeken van jullie zakenreizen? Deze Travel Portal helpt u met uitgebreide informatie en ondersteuning bij het boekingsproces van jullie reizen.

Nog eens het reisbeleid van Avans Hogeschool raadplegen? Ook dit is op deze pagina te vinden!

Op deze pagina is alles te vinden over jullie zakenreizen en reisbeleid. Vragen? Neem dan gerust contact met mij op.

Eline de Leur

Online bookingtool UBI

Via UBI boekt u via één online platform alle facetten van uw zakelijke reis. Of het nu gaat om een vliegticket, hotelovernachting, huurauto, transfer of treinreis, in UBI bent u verzekerd van het beste reisaanbod. Nadat uw reis compleet is, kunt u uw boeking afronden door de producten in uw winkelmandje af te rekenen middels een centraal betaalmiddel en u ontvangt automatisch de bevestiging en de factuur van uw reis. De online tool is beschikbaar op elk apparaat (desktop, tablet en smartphone), 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Inloggen in UBI? Vraag dan uw inloggegevens aan door op de onderstaande button te klikken.

Demo: UBI Interface

Om je zo goed mogelijk wegwijs te maken in de UBI omgeving, hebben we een uitgebreide video samengesteld. Hierin nemen we u mee langs verschillende functionaliteiten.

Profile Management Systeem

Umbrella Faces

Frequently Asked Questions (FAQ)

Online

Heeft u een algemene vraag over het gebruik van UBI? Dan beantwoorden wij deze wellicht in onze FAQ!
FAQ 1: Wat betekent het als mijn vlucht op 'pending' blijft staan in UBI?

Indien u boeking nog op ‘pending’ staat in UBI betekent dit wel dat u de boeking bevestigd heeft maar dat de tickets nog geprint moeten worden. De vluchten voor Avans Hogeschool worden handmatig door ons uitgegeven, dit is dus geen automatisch proces die achter de schermen plaatsvindt. Wanneer er een vlucht boeking van Avans Hogeschool bij ons binnen komt, proberen wij deze zo snel mogelijk te verwerken en de tickets uit te geven, indien mogelijk. Mocht u echter na een paar uur nog steeds een vlucht hebben die op pending staat? Neem dan even contact met ons op via de mail of telefoon.

Helaas is het bij het boeken van een trein naar Duitsland verplicht om een stoel te reserveren bij het boeken van een ICE ticket. In de online tool is het maken van een stoelreservering echter niet mogelijk. Daardoor is het ook niet mogelijk om een boeking te maken van/naar of via Duitsland per trein. Wilt u een trein boeken dan kunt u contact opnemen is met onze online desk via ubi@uniglobealliancetravel.nl, zodat wij de trein offline voor u kunnen boeken.

Indien u nog geen UBI log in heeft of niet meer kan inloggen via de online tool, willen we u vragen om contact op te nemen met ubi@uniglobealliancetravel.nl. Wij zullen in dit geval een inlog voor u aan maken indien dit akkoord is vanuit Avans Hogeschool en u bekend bent als bestelgemachtigde.

Kunt u niet meer inloggen in UBI of bent u uw wachtwoord vergeten en krijgt u de wachtwoord reset link niet binnen, neem dan ook contact met ons op via de mail. Wij kunnen u assisteren en een nieuwe inlog link versturen zodat u weer gebruik kunt maken van de online booking tool.

Bij het afronden van een boeking zijn er verplichte velden die er ingevuld moeten worden om de boeking te voltooien. Is het voor u niet helemaal duidelijk wat er ingevuld moet worden? We leggen het hieronder graag nog extra uit:

  • DEP: vul hier de afkorting van de academie in.
  • Proquro Order (PQ nummer): vul hier het PQ-nummer behorend bij de reis in die aan is gevraagd binnen de academie als bestelmachtige. Voorbeeld: PQ123456(987654)
  • Booker: vul hier de naam van de persoon in die de reis boekt in de online tool (u zelf). Voorbeeld : M. van Boxtel

Pay on departure: de boeking is gemaakt maar ter plaatse moet deze nog worden afgerekend bij het hotel of bij het ophalen van de huurauto.
Pre-paid: de boeking is gemaakt en vooruitbetaald door Uniglobe. Ter plaatse moet alleen de toeristenbelasting + evt. extra’s worden afgerekend.

In het geval dat u een auto huur wenst te boeken met prepaid betaalmethode, kunt u kiezen voor de leverancier Sunny Cars. Indien u een auto huur boekt met de leveranciers, Sixt, Hertz, Avis of Europcar zal dit een betaling ter plaatse zijn.

Wenst u een hotel op voucher te boeken, kies dan voor de hotel leveranciers, Sunhotels, Ratehawk of Expedia. Als u voor de suppliers Booking.com of Amadeus kiest dan is te betaling ter plaatse en is er een creditcard ter garantie nodig!

Frequently Asked Questions (FAQ)

Offline

Heeft u een algemene vraag over het boeken van de reizen? Dan beantwoorden wij deze wellicht in onze FAQ!

FAQ 1: Is het mogelijk om een hotel in optie te plaatsen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Een hotel wordt altijd meteen definitief geboekt. De geboekte voorwaarden zijn daarom meteen van toepassing.

Nee, Uniglobe gebruikt alleen het PQ-nummer wat via het PQ-order systeem is aangemaakt om de reis te bevestigen en te factureren. Na facturatie is het voor Uniglobe niet meer mogelijk deze aan te passen.

Nee dit is afhankelijk van de accommodatie en beschikbaarheid.

Uniglobe kan een reservering maken. Echter, dient de betaling ter plaatse te worden voldaan.

Ryanair kunnen wij helaas niet voor u reserveren. Deze maatschappij mag niet geboekt worden door derde partijen zoals reisagenten waardoor problemen ontstonden bij inchecken en zelfs vluchten geannuleerd werden.

Om de problemen die hiermee ontstonden te voorkomen hebben we helaas moeten besluiten deze maatschappij uit te sluiten van boeken via Uniglobe.

Hiervoor verwijzen wij u door naar onze Groups & Incentives afdeling goMICE.

In de offerte telt u het vliegticket, hotel, autohuur en/of treinreis en de Uniglobe fee bij elkaar. Wij delen in onze offertes geen totaalprijs.

Er is het reisbeleid vanuit Avans Hogeschool duidelijke afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat de reizen altijd alleen door geautoriseerde boekers mag worden aangevraagd. Zo houden wij maar ook jullie het overzicht en worden er alleen boekingen gemaakt die ook volledig goedgekeurd zijn en de juiste verplichte informatie bevatten.

Dit geldt niet alleen voor het aanvragen maar ook voor het bevestigen van een boeking; wij mogen geen verdere stappen ondernemen tot wij van de geautoriseerde boeker een akkoord hebben.

Alle benodigde informatie kan u terugvinden in het voorstel wat de Business Travel Consultants naar u toezenden.

In de tekst boven de voorgestelde vluchten/hotel/trein etc. kan u zien welke fee’s er in rekening worden gebracht en in het voorstel zelf ziet u het totaaltarief van hetgeen wat u heeft aangevraagd. De optelsom van deze gegevens vormen bij elkaar het totaalbedrag wat op het PQ-formulier ingevoerd moet zijn.

Frequently Asked Questions (FAQ)

goMICE

Heeft u een algemene vraag over boekingen via onze Groups & Incentive afdeling goMICE? Dan beantwoorden wij deze wellicht in onze FAQ!

FAQ 1: Wanneer is een boeking een groepsboeking?
Vanaf 10 personen/kamers.

Een hoger volume afnemen betekent een lagere prijs, zult u wellicht denken. Bij luchtvaartmaatschappijen en hotels geldt dit niet. Dit komt omdat een luchtvaartmaatschappij een gemiddelde prijs per stoel moet behalen. Indien ze dus een (grote) groep tegen het tarief van een individueel (aanbiedings)tarief zouden offreren zullen ze het vooraf vastgestelde gemiddelde tarief over het gehele toestel nooit meer kunnen behalen, en dat wil geen enkele luchtvaartmaatschappij.

Wij kunnen alle airlines boeken die groepstarieven aanbieden, met uitzondering van Ryanair. Deze maatschappij mag niet geboekt worden door derde partijen zoals reisagenten waardoor problemen ontstonden bij inchecken en zelfs vluchten geannuleerd werden. Om de problemen die hiermee ontstonden te voorkomen hebben we helaas moeten besluiten deze maatschappij uit te sluiten van boeken via goMICE en Uniglobe.

Offertes zijn vrijwel altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid tot het moment van bevestigen. In sommige gevallen kan een tijdelijke optie worden geplaatst, waarbij het tarief en de beschikbaarheid wel wordt gegarandeerd.

Prijzen per persoon kunnen in sommige gevallen ook wijzigen, bijvoorbeeld wanneer de groep groter of juist kleiner wordt. Eenheidsprijzen zoals busprijzen of dorm kamers in hostels worden gedeeld door een X aantal personen. Wanneer dat aantal afneemt, wordt de prijs per persoon hoger.

Dit is afhankelijk van de geboekte leveranciers. Vaak is dit tussen de 30 en 14 dagen voor vertrek.
Ook dit is afhankelijk van de geboekte leveranciers. Over het algemeen geldt wel dat kosteloos annuleren na boeking niet meer mogelijk is. goMICE zal de voorwaarden in een opdrachtbevestiging met Avans delen. De goMICE fee is in alle gevallen non-refundable.
Wij dienen een PQ nummer van een bestelgemachtigde binnen Avans te ontvangen om de groepsreis vast te leggen.
Nee, wij nemen aanvragen in behandeling van A tot Z. De aanvraag dient vanaf het begin bij ons te worden neergelegd.
Meld dit bij de leverancier zelf en daarnaast ook zo spoedig mogelijk bij goMICE, zodat we waar mogelijk kunnen assisteren om met de leverancier tot een oplossing te komen.

Kantoor Alkmaar (AFAS Stadion AZ)

Kantoor Goes

Kantoor Arnhem

Kantoor Almere

Kantoor Rotterdam