Recent zijn we op een fantastische 2-daagse citytrip naar Londen geweest, met ons 12-koppig managementteam van Uniglobe Alliance Travel. Mede dankzij onze zeer goede relatie met NS International en Eurostar namen we de Eurostar naar Londen. Het mooie en bijzondere aan deze relatie is dat NS International enerzijds leverancier is voor onze klanten en Uniglobe Alliance Travel anderzijds leverancier is van NS International. Dat wil zeggen, dat zodra NS International een zakelijke reis niet per trein kan uitvoeren, zij de vluchten en overige reisonderdelen bij ons boeken.

Back to our Londen trip! Voor deze reis hadden we namelijk een zeer aantrekkelijk tarief aangeboden gekregen en mochten we tevens gebruik maken van de Business Premier klasse voor onze reis met de Eurostar naar Londen. Een extra verrassing die de reis nog aangenamer maakte. In dit artikel neem ik, Anita van Maanen – Managing Director Uniglobe Alliance Travel – je mee in onze (duurzame) reiservaring en deel ik tips voor een heerlijk verblijf in Londen aan de hand van ons reisprogramma.

Travel green & comfortable!

Uniglobe Alliance Travel streeft ernaar alle diensten en activiteiten te optimaliseren ten behoeve van een betere planeet en ook duurzaamheid is bij onze klanten top of mind. We practise what we preach, daarom vonden wij het belangrijk om het product Eurostar te (her)ontdekken. Daarnaast waren we benieuwd hoe het reizen met de trein zonder overstap in Brussel zou zijn.

Op de dag van vertrek waren we binnen 5 minuten door de security check op Rotterdam Centraal Station. Mede door het feit dat we met priority reisden, maar in de reguliere rij viel de drukte ook mee. Let op: sinds de Brexit is het niet meer mogelijk om met een ID-kaart naar Engeland te reizen, een paspoort is nu verplicht.

Photo by: Eurostar.Met de Eurostar naar Londen: onze ervaring na een geweldige 2-daagse zakelijke citytrip!

Met de trein vanuit Nederland naar Londen was nog nooit zo makkelijk!

We hebben het product Eurostar als geweldig ervaren: met de trein vanuit Nederland naar Londen was nog nooit zo makkelijk! Een zeer comfortabele trein die direct naar hartje Londen – London St Pancras International Station – rijdt. Er zijn geen bijkomende kosten voor bagage en er is geen beperking op vloeistoffen. Vanuit Amsterdam doet de trein er circa 4 uur over en vanuit Rotterdam zo’n 3,5 uur. De terugreis van Londen naar Nederland is zelfs nog sneller: naar Amsterdam Centraal 3 uur 52 min, naar Rotterdam Centraal slechts 3 uur en 13 min.

De service en hospitality in de Business Premier klasse was uitmuntend. Een geweldige crew op zowel de heen- als de terugreis. Hetgeen geserveerd wordt is over het algemeen goed verzorgd en smaakvol. Op de heenweg genoten we van een heerlijk ontbijt met onder andere een ovenverse croissant, keuze tussen een warm of koud hoofdgerecht en bijbehorende drankjes. Op de terugweg werd een diner geserveerd, dat tevens smaakvol was. Verder is er een ruime keuze aan drankjes, zowel alcoholisch als non-alcoholisch.

A trip to connect!

Onze trip stond dus in het teken van het (her)ontdekken van het product Eurostar en het hechter maken van ons managementteam. We hebben er immers sinds de overname van Uniglobe THL Travel twee kantoren bij: Almere en Alkmaar. Daarmee werd ook ons managementteam met twee leden uitgebreid. Momenteel bedienen we onze klanten met zo’n 80 gedreven medewerkers vanuit vijf kantoren met onze expertise op zakenreizen en groeps- en sportreizen. Het onderliggende doel was om op een informele wijze wat zaken met elkaar te bespreken, een aantal hotels en activiteiten te inspecteren en natuurlijk gingen we ook voor veel fun met elkaar!

The Mandrake Hotel: a truly unforgettable experience to stay!

We hebben een aantal hotels bezocht en sliepen zelf in het bijzondere en prachtige Mandrake Boutique Hotel. Dit hotel is net voordat COVID-19 de wereld platlegde geopend en is een perfecte uitvalsbasis nabij Regent- en Oxfordstreet, alsook de wijk Soho. Verder ben je binnen 30 minuten wandelen (als heerlijk alternatief naast de tube) bij de Theems, ter hoogte van de Londen Eye. Zeer centraal gelegen dus en geschikt voor de zakenreiziger alsook voor privé reizen!

Het hotel is anders dan anders en zeer mysterieus en buitengewoon ingericht. Het interieur van het hotel staat vol met objecten die de eigenaar tijdens zijn reizen heeft verzameld en kennen hierdoor allen een eigen verhaal, zo vertelde de General Manager ons tijdens een rondleiding. It’s a truly unforgettable experience to stay at this hotel. Meer zal ik er niet over vertellen… Ga er vooral een keer overnachten en ervaar het zelf!

London: day 1

Lunchen in een James Bond scène

We hadden twee zonovergoten dagen met een strakblauwe lucht en een zeer druk schema, waarbij we alle afstanden te voet hebben afgelegd. Goed voor de stappenteller en uiteraard voor het milieu! Omdat we bij aankomst direct met het programma wilden starten had ik (tip) via het hotel geregeld om onze koffertjes op het station aan te laten nemen, zodat wij direct aan de wandel konden naar ons eerste doel: ‘Rules’, het oudste restaurant van Londen. Een zeer aan te raden restaurant waar je nog geweldig chique Engels kunt lunchen of dineren. Top voor een zakelijke lunch of diner. Fun fact: in dit restaurant is een deel van de James Bond film “Spectre” opgenomen. Achterin het restaurants kun je dan ook foto’s van die scène zien.

Proosten in de London Eye

Na de lunch bezochten we een aantal hotels die we regelmatig inzetten voor groepen, maar ook vaak aanbevelen aan onze zakenreizigers. Aansluitend stond een ritje in de Londen Eye op de planning, een leverancier waar we regelmatig gebruik van maken voor onze MICE-groepen. De Londen Eye is één van de meest populaire attracties in Europa, slechts één attractie is populairder namelijk Disney. De Londense icoon is in 1998 gebouwd voor de Milenniumviering en zou officieel na twee jaar verdwijnen, maar gezien de grote opbrengsten staat het grootste reuzenrad ter wereld er nog steeds. We kregen een private capsule aangeboden, wat direct een mooi moment was voor een korte, persoonlijke speech!

Hidden gem: de oudste wijnbar van Londen

Daarna was het tijd voor een drankje bij de oudste wijnbar van Londen: Gordons. Dichtbij Covent Garden en Theatreland is het een verborgen juweeltje, op slechts enkele minuten van Trafalgar Square tussen de stations Charing Cross en Embankment. Zowel binnen in de gewelfde kelder als op het grote terras is het heerlijk toeven. Naast de rijke wijnen staat de bar ook bekend om het enorme assortiment kazen en heeft zelfs een kaasmenukaart! De borrelplanken zien er dan ook geweldig uit.

Inmiddels was het bijna avond en tijd om naar het hotel te gaan. Iedereen was enorm onder de indruk van het prachtige Mandrake hotel, met de geweldige bar en lounge, de bijzonder behulpzame en vriendelijke medewerkers en de prachtige kamers.

Nice detail: van 21.00 – 24.00 uur draait er een DJ. In tegenstelling tot vele andere hotelbars geeft dit een drukke en gezellige sfeer.

World-Class Chinese dining bij Hakkasan

Het diner vond die avond plaats bij één van onze favoriete restaurants en leveranciers: Hakkasan. Een modern Chinees restaurant waar gerechten van wereldklasse worden geserveerd. Het restaurant werd in 2001 met een Michelin-ster bekroond en heeft meer dan 10 locaties wereldwijd. We hebben vele restaurants in Londen waar we graag zaken meedoen, zoals SUSHISAMBA in de Heron Tower, Amazonico of Sexy Fish. De laatste twee zijn gelegen in Soho en dat is weer om de hoek van het Mandrake hotel. Het diner bij Hakkasan was wederom fenomenaal en het was super om de General Manager eindelijk weer te ontmoeten.

Londen: day 2

Verfrissende adrenaline boost over de Theems

De volgende dag, na een heerlijk á la carte ontbijt, was het tijd om weer op pad te gaan. Al vroeg liepen we richting de Theems en het managementteam vroeg zich af wat er deze ochtend op de planning zou staan. Dit laatste stukje hadden we namelijk nog even geheimgehouden en was een unieke verrassing. Aan de kade lag een RIB-boot klaar om een zeer verfrissend en spannende rit over de Theems te gaan maken.

Zo’n RIB-boot ervaring is toch wel één van de populairste (incentive- en groeps) activiteiten in de wereldsteden, denk aan New York, Rotterdam, Lissabon en dus ook Londen. Je vaart met hoge snelheid hartje Londen uit, door prachtige buitenwijken (veelal omgebouwde industrieterreinen) en langs alle bezienswaardigheden. De gids vertelde leuke wetenswaardigheden wat ook weer een bijzondere en andere kijk op een aantal gebouwen geeft. Het team vond het geweldig!

A taste of Italy

Na de frisse vaart sloten we de reis af met een vroege lunch, voordat we weer met de Eurostar huiswaarts zouden gaan. Als lunchlocatie bezochten we Circolo Popolare, gelegen om de hoek van het Mandrake hotel en een enorm populair Italiaans restaurant. Voor groepen wordt alles to share geserveerd. Eerst diverse overheerlijke voorgerechten en daarna twee pasta’s en drie soorten pizza en desserts to share.

Hiermee kwam de trip bijna tot een einde, maar uiteraard hebben we de treinreis terug nog goed benut om onze daily business uitgebreid met elkaar te bespreken.

Wat hadden we weer veel inspiratie opgedaan en geleerd en gelachen, maar vooral zijn we een (nog) hechter team geworden. Met grote dank aan al onze leveranciers die deze trip hebben mede mogelijk gemaakt en in het bijzonder NS International en Eurostar! Wij bevelen het iedereen die naar Londen reist aan: Neem de Eurostar naar Londen.

Wil jij voortaan ook met NS of de Eurostar naar Londen? Onze Travel consultants staat voor je klaar!

Travel Well!

Anita van Maanen,
Managing Director

Start typing and press Enter to search