Hoe werkt Duty of Care in business travel? Hier let jouw zakenreisbureau op

Hoe werkt Duty of Care in business travel? Hier let jouw zakenreisbureau op

Iemand op zakenreis sturen is meer dan een ticket boeken. Je draagt ook verantwoordelijkheid voor diegene onderweg. Dat heet Duty of Care: kunnen aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om risico’s te beperken. Zowel voor, tijdens als na de reis.

Maar hoe werkt dat precies in het kader van zakelijke reizen? En hoe zorgt een zakenreisbureau als Uniglobe Alliance Travel ervoor dat je daarin geen steken laat vallen? In deze blog lees je waar je op moet letten en wat wij achter de schermen voor je regelen.

Zorgeloos zakelijk reizen met Duty of Care bij business travel?

Duty of Care draait om meer dan een veilige vlucht of een goed hotel. Het gaat om alles wat een zakenreis veilig, verantwoord en beheersbaar maakt. Denk aan:

  • Inzicht in waar je reizigers zijn
  • Up-to-date reisadviezen en risicoanalyses
  • Ondersteuning bij calamiteiten
  • Duidelijke instructies voor vertrek en een uitstekende bereikbaarheid 

Jij blijft als werkgever eindverantwoordelijk. Met de juiste partner hoef je het gelukkig niet alleen te doen. Want het zelf managen van alle risico’s op afstand, is een behoorlijke klus.

4 manieren die het verschil maken bij Duty of Care

Bij Uniglobe Alliance Travel maakt Duty of Care bijna standaard onderdeel uit van onze werkwijze. Dit zijn de vier manieren waarop wij het verschil maken:

  1. Up-to-date inzicht in waar je reizigers zijn

Dankzij onze systemen weet je altijd wie waar is. Niet grofweg per land, maar nauwkeurig op de plek van de bestemming. Is er ergens een storing, staking of vindt er een natuurramp plaats? Dan kunnen we direct schakelen. Vaak nog voordat je zelf op de hoogte bent.

  1. Risico-informatie vooraf

Wij voorzien je van relevante reisadviezen, inclusief risico’s per bestemming. Denk aan politieke onrust, gezondheidsrisico’s of onveilige gebieden. Zo kunnen jij en je reiziger(s) weloverwogen keuzes maken.

  1. 24/7 hulp bij incidenten

Samen met onze partner Crisis Assistance Plus (CAP™) bieden we wereldwijde hulpverlening. Van het omboeken van vluchten tot medische assistentie ter plaatse: je staat er nooit alleen voor.

  1. Heldere afspraken in je travel policy

We helpen je om Duty of Care te verankeren in je beleid. Geen grijze gebieden, wel duidelijke spelregels over wie wat doet in welke situatie.

Business travel duty of care in de praktijk: voorkom stress, win vertrouwen

Duty of Care vraagt om meer dan een paragraaf in je reisbeleid. Het vraagt om duidelijke afspraken, slim ingerichte systemen en een partner die met je meedenkt.

Benieuwd hoe jouw Duty of Care geregeld is? We denken graag met je mee.

 

Eline de Leur

Accountmanager

Kantoor Alkmaar (AFAS Stadion AZ)

Kantoor Goes

Kantoor Arnhem

Kantoor Almere

Kantoor Rotterdam