3 fouten die bedrijven maken bij het boeken van zakenreizen.

Verder groeien met uw nieuwe zakenreisbureau.

R

Ruim tien jaar lang verzorgen wij naar volle tevredenheid van onze opdrachtgevers zakenreizen voor MKB-bedrijven in uiteenlopende branches. Dagelijks hebben onze Business Travel Consultants contact met Travel Managers en zakenreizigers.

Maar ook hebben wij contact met medewerkers van bedrijven die nog zelf hun zakenreizen boeken en geïnteresseerd zijn dit via een gespecialiseerd en erkend zakenreisbureau te gaan doen. Om dit goed in te richten kijken wij mee met de huidige stand van zaken en met die kennis hebben wij een top 3 gemaakt van fouten die bedrijven maken bij het boeken van zakenreizen voor hun medewerkers.

3 fouten die bedrijven maken bij het boeken van zakenreizen.

3-fouten
Fout #1: Te veel tijd besteden aan het zoeken en boeken van vluchten en hotels

Als zakenreisagent weten wij hoe leuk het kan zijn om een mooi reisschema uit te zoeken voor jezelf of voor je collega. Echter soms is de bestemming lastig aan te vliegen en moet er worden overgestapt. Dan is het ook nog weleens lastig om een goed hotel in de buurt te vinden en als dat niet lukt dan moet er een dure taxi worden ingezet of een auto worden gehuurd. Download gratis de volledige whitepaper om de hele uitleg te lezen.

Fout #2: Geen controle over de reisuitgaven

Indien je collega’s zelf de zakenreizen boeken, hoe weet je dan of die uitgaven ook passen binnen de afspraken die gemaakt zijn in de organisatie? Het boeken van een te duur ticket kan gebeuren omdat men niet alle vluchten heeft kunnen bekijken of niet gezien heeft dat er ook gevlogen wordt op die bestemming vanaf bijvoorbeeld Rotterdam of via een overstap. Kortom, het is soms best lastig om een passend reisschema in elkaar te zetten. Download gratis de volledige whitepaper om de hele uitleg te lezen.

Fout #3: Boeken via standaard online websites

Veel bedrijven weten niet dat zakenreisagenten beschikken over zeer geavanceerde online bookingtools. Systemen die veel verder zijn dan de op consument gerichte tools van Cheaptickets of Vliegwinkel.nl. Kijk daar maar eens wat de hoogte van de service fee en administratiekosten zijn per boeking. Die zijn vaak twee keer zo hoog als via de tool van de zakenreisagent en dan krijg je ook nog eens geen of beperkte service. Kortom, waarom zou je via dat kanaal boeken als bedrijf? Download gratis de volledige whitepaper om de hele uitleg te lezen.

Click to Hide Advanced Floating Content